Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej?

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej?

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej? Internet stał się przestrzenią, w której dochodzi do stałej rywalizacji. Trudno w obecnych czasach wyobrazić sobie znaczącą firmę, która w ogóle nie uwzględnia w swoich działaniach marketingu internetowego. Po pierwsze możliwe jest przyciąganie uwagi klientów. W rezultacie dokonywane jest więcej zakupów produktów lub częściej sięga się po daną usługę. Po drugie ważne jest również promowanie własnej marki. Utrwalanie się w świadomości klientów to przecież działanie podejmowane przez największych gigantów na całym świecie.

Efektem jest to, że ważnym zagadnieniem jest pozycjonowanie strony internetowej. Szczególnie ważne jest to względem Google, ponieważ jest to najpowszechniej wykorzystywana wyszukiwarka na świecie. W pierwszej części artykułu ogólnie zajmiemy się tematem pozycjonowania. Następnie przejdziemy do najważniejszego tematu niniejszej treści, czyli tego, jak sprawdzić pozycjonowanie witryny. Ponadto nawiązywać będziemy do najbardziej dynamicznego rynku lokalnego w Polsce, czyli do Warszawy.

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak ważne?

Pozycjonowanie strony internetowej to wyświetlanie jej przez wyszukiwarki. Przede wszystkim przez Google, ale również inne oprogramowanie. Im wcześniej zostanie wyświetlona dana witryna, tym więcej osób ostatecznie przejdzie do danej strony internetowej. Jest to ciekawe zagadnienie, ponieważ nie jest całkowicie podporządkowane losowi. Możliwe jest podejmowanie działań, które przyczynią się do poprawy pozycjonowania. Co do nich należy? Przede wszystkim publikowanie odpowiednich treści. Co w tym kontekście kryje się za słowem “odpowiednich”? Po pierwsze dopasowanych do działalności danej firmy. Po drugie wyposażonych w wartościowe słowa kluczowe. Po trzecie regularnie udostępnianych oraz możliwie oryginalnych i o wysokiej jakości. Na tym jednak nie kończy się to zagadnienie. Ważne jest również linkowanie ze stron zewnętrznych czy aspekty takie jak bezpieczeństwo witryny, czy szybkość jej działania.

Jak sprawdzić pozycjonowanie witryny?

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej?

Załóżmy, że sami podejmujemy odpowiednie działania w celu pozycjonowania lub dysponujemy osobą czy też grupą ludzi, która robi to za nas. Oczywiście chcielibyśmy regularnie analizować efekty. Inwestowanie czasu i pieniędzy jest łatwiejsze, gdy widać znaczący postęp. Pamiętajmy jednak, że konkurencja również nie śpi. Szczególnie rynek w Warszawie jest dynamiczny. Przede wszystkim poza niszami istnieje już silna konkurencja. Paradoksalnie liczba specjalistów z zakresu pozycjonowania jest niewielka w stosunku do chłonności rynku. Przejdźmy jednak do tematu monitorowania pozycjonowania.

Ręczne sprawdzanie pozycjonowania jako nieskuteczna metoda

Pierwszym skojarzeniem będzie oczywiście wpisanie danych fraz i sprawdzenie tego wprost w Google. Możliwe jest również skorzystanie z innych przeglądarek. Dlaczego nie jest to skuteczna metoda? Przede wszystkim czas trwania sprawdzania jest zbyt długi w stosunku do efektów. Ponadto pamiętajmy, że pozycjonowanie jest procesem. Nie zawsze również efekty będą od razu prowadzić do przeskoczenia rywali w ramach danego rynku. Znacznie efektywniejsze jest skorzystanie z dedykowanych narzędzi.

Narzędzia Google do monitorowania pozycjonowania

Znacznie skuteczniejszym rozwiązaniem jest wykorzystanie narzędzi analitycznych. Te m.in. są oferowane przez samego Google. Które z nich zasługują na szczególną uwagę? Z pewnością do tej grupy należy zaliczyć Google Analytics. Jest to rozwiązanie dedykowane do sprawdzenia ruchu w oparciu o słowa kluczowe. Oczywiście realizowane jest to na podstawie danych wyszukiwarki. Innym rozwiązaniem jest Google Webmaster Tools. W tej sytuacji znacznie łatwiej wnioskować na podstawie konkretnych fraz kluczowych. Możliwe jest doprowadzenie analizy do sprowadzenia tematu do tego, które frazy są najcenniejsze. Tym samym można publikować treści w oparciu o te dane. Łatwo zauważyć, że usługi często są wyszukiwane wraz z podawaniem konkretnego miasta. Warszawskie firmy powinny więc odnosić się do tej wiedzy, gdy trwa internetowa walka o przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta.

Pozostałe narzędzia do analizy pozycjonowania

Możliwe jest również korzystanie z zewnętrznych narzędzi. Monitorowanie odbywa się choćby przez takie narzędzie jak SeoStation, Senuto czy SemStorm. Nadal są to jedynie przykłady, ponieważ istnieje wiele dedykowanego oprogramowania. Z punktu widzenia pozycjonowania jednym z najważniejszych elementów jest podjęcie skutecznej strategii i na tej podstawie kolejnych działań. Z tego powodu tak ważna jest analiza fraz kluczowych. Po pierwsze zbieramy dane, żeby na bieżąco śledzić efekty. Po drugie chcemy w ten sposób doprowadzić do kolejnych sukcesów.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy rozważamy rynek warszawski, czy jakikolwiek inny, w ramach sprawdzania pozycjonowania korzysta się z podobnych metod. Teoretycznie najłatwiejszym rozwiązaniem jest wpisywanie fraz w wyszukiwarce i na tej podstawie śledzenie rezultatów. Nie zmienia to jednak faktu, że skuteczniejsze jest wykorzystywanie dedykowanych narzędzi. W dużej mierze sprowadza się to do zastosowania Google Analytics czy Google Webmaster Tools. Często chcemy analizować swoją pozycję w kontekście konkurencji. Pozycjonowanie stron w Warszawie jest oczywiście inne niż w mniejszym mieście. Pamiętajmy, że analityka jest podstawą podejmowania skutecznych działań w przyszłości.