Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie

Marketing na Instagramie to świetny sposób na promocję własnego biznesu – nieskończonej popularności portalu społecznościowego. Ludzie z całego świata uwielbiają współtworzyć swoje strony, dzieląc się z innymi swoimi przemyśleniami, sukcesami i wydarzeniami z życia. Dlatego tak wiele firm interesuje się kwestią marketingu na Instagramie.

Dzięki tej aplikacji mobilnej możesz łatwo i szybko wypromować własne produkty lub usługi. Wystarczy zrozumieć ideę platformy Instagram i wykonać kilka prostych kroków. Należą do nich regularne publikowanie zabawnych i dobrze wyglądających zdjęć, opisywanie ich w angażujący sposób, odpowiadanie na komentarze obserwujących i udostępnianie ich na innych profilach oraz tworzenie materiałów do relacji na Insta.

Dlaczego marketing na Instagramie to dobry pomysł?

Marketing na Instagramie
Marketing na Instagramie

Istnieje kilka faktów, które pokazują, że marketing za pośrednictwem Instagrama może mieć realny wpływ na prowadzenie własnego biznesu. Warto wspomnieć, że w ostatnich miesiącach liczba aktywnych użytkowników aplikacji przekroczyła 800 mln, z czego ok. 4 mln to polscy internauci. Oznacza to, że promocje na Instagramie to szansa na dotarcie do dużych segmentów społeczeństwa. Statystyki prowadzone przez Gemius PBI pokazują również, że Instagram rozwija się 4 razy szybciej niż inne tego typu portale. Nietrudno zatem dojść do wniosku, że każdy nowoczesny biznes powinien rozważyć założenie konta w tym serwisie.

Marketing na Instagramie to również świetne rozwiązanie, ponieważ aplikacja rejestruje znacznie więcej aktywności użytkowników niż inne popularne media społecznościowe. Ponadto około 35% użytkowników Instagrama decyduje się na zakup produktów znalezionych na portalu. Witryna jest w stanie dotrzeć do młodszego grona odbiorców – przede wszystkim z grupy wiekowej od 18 do 24 lat. Nie brakuje jednak osób w wieku 25-35 lat. Te dane wyraźnie pokazują, że Instagram to świetne miejsce do sprzedaży własnych towarów. Dzieje się tak dlatego, że skupia głównie osoby niezależne finansowo, które zarabiają własne pieniądze i są gotowe je wydać. Dlatego z biznesowego punktu widzenia aplikacja jest niezwykle ważna i wystarczy poprawnie z niej korzystać.

Rozmawiać z folleworsami

Marketing na Instagramie polega na budowaniu relacji z obserwującymi. Osoby, które decydują się na podążanie za tym, co inni oczekują od interesujących treści w zamian za swoją obecność. Nawet jeśli jeszcze nie są lub nigdy nie będą klientami firmy, należy ich uważać za bliskich zamknięcia wielomilionowej transakcji w naszym sklepie. Taka postawa pozwoli Ci kreować pozytywny wizerunek Twojej firmy, zwiększając w ten sposób Twoje wpływy i dochody. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż produktów nigdy nie nastąpi następnego dnia po założeniu konta. To dość żmudna i wymagająca praca, ale na szczęście bardzo opłacalna.

Jak rozmawiać z obserwującymi?

To jest łatwe! Zacznij myśleć o swojej aplikacji jako o sposobie komunikowania się i inspirowania klientów. Dlatego warto regularnie zamieszczać ciekawe zdjęcia, na których w subtelny sposób umieszczone są produkty, które przedsiębiorca posiada na sprzedaż. Warto też prezentować różne promocje, decydować się na organizowanie konkursów i udostępniać kody rabatowe.

Nie można też zapomnieć o złotej zasadzie marketingu i Internetu: „Dawaj ile możesz!”. Obserwatorzy lubią coś dostawać. Nie zawsze oznacza to oddawanie za darmo własnego asortymentu. Czasami wystarczy dać szansę na wygranie czegoś konkretnego. Jeśli udostępnisz prezent na swoim profilu i na Insta Stories jako warunek jego otrzymania, zyskasz ogromną dźwignię w zamian za przedmiot. Mogą istnieć miliony uczestników i zwykle tylko jeden zwycięzca. Żadna firma reklamowa nie zaoferuje lepszej ceny za podobną usługę.

Tworzenie profilu na Instagramie przypomina trochę budowanie własnego świata. To my decydujemy, jak to wygląda i co jest w nim najważniejsze. Ważne jest, aby skutecznie zachęcać innych do śledzenia naszych działań. Marketing na Instagramie obejmuje umiejętność przekonania reszty społeczeństwa, że ​​nasze wydarzenia są zabawne i inspirujące. W mediach społecznościowych trzeba być samolubnym, ale pod żadnym pozorem nie należy o tym mówić innym. Sprzedaż usług to iluzja. Klient powinien mieć pewność, że decyzję o zakupie produktu podjął sam, a nie ktoś inny mu zasugerował. To jest główny powód, dla którego handel i reklama są uważane za formę sztuki w niektórych kręgach. O czym należy pamiętać podczas tworzenia własnych kampanii marketingowych.